onsdag 4 april 2012

1 månad

Idag är det en månad sen Jack kom. Guud så fort tiden har gått. Undrar hur fort hela detta år ska gå. Han har börjat lägga på sig nu och det känns skönt. Han håller huvudet själv i några sek när han ligger på mage.

Vi har varit på Bvc idag. Där pratade vi om amningen och det. Vi kom fram till att jag ska börja trappa ner och gå över mer och mer på ersättning. Och det märks på brösten att de inte finns så mycket då Jack kräver mer och mer ersättning :( Tycker verkligen det är skittrist! Ville ju så gärna att det skulle funka denna gången, men tydligen kan inte jag amma :(

Hur som så vägde vi och mätte Jack med. Och nu mer väger han 3880 g och är 55 cm lång. Så lite hade det allt hänt sen vi var där sist :) Det kan nog bli en köttbulle även av denna lilla man ;D

Jag både gick till Bvc och hem. Tog en lunch med Maria på stan. Var nervös att Jack skulle bli skrikig, men han somnade så gott i vagnen och sov hela vägen hem :) Maria följde med oss hem. Sedan kom Andreas och hämtade henne.

Och nu i kväll har jag varit på påskbuffé med jobbet. Det var verkligen jättekul att träffa alla arbetskamrater igen. Saknar dem lite faktiskt. Roberts föräldrar var barnvakt och det gick galant. Jack sov över sitt mål, så jag kunde vara kvar lite längre på buffén :)

En bra dag har det varit :) Nu ska jag och Jack gå till sängs!



Puss och hej!

Inga kommentarer: