onsdag 9 maj 2012

Äntligen!

Idag började morgonen lite kaotiskt. Efter att Robert åkte till jobbet började det. Elliot sprang runt och provocerade, Jack ville inte riktigt äta, utan låg och vred och vände på sig. Det är något nytt han har börjat med. Han vill inte heller ligga i famnen och äta utan ligga brevid på en kudde :/ Lite trist, men vad ska man göra när det är det enda sättet han äter på... Hoppas hans fixidé går över. Jag vill ju mysa under matstunden ju :/ Hur som helst, så passade Jack på att vara på sitt sämsta humör och vi blev nästan 10 min sena till dagis. Sen ville inte Elliot släppa taget när jag skulle gå...

Sen åkte jag till Svärmor på hennes jobb. Jack skulle spendera lite tid där medans jag var på Mvc. Lämnade av honom, letade parkering och gick in i väntrummet. Kände hur nervositeten byggdes upp...
Men så kom Bm och ropade upp mig. Vi pratade om förlossningen, min vikt, och tog blodtryck. Blodtrycket var 130/85  så fortfarande lite högt, men inte så farligt. Så jag avvaktar lite tills jag börjat komma i gång med min träning. Fick se att jag faktiskt gått ner 14 kg på 2 månader :) Har bara 7 kg kvar nu...

Efter samtalet gick vi till ett annat rum och jag fick min spiral. Det gjorde givetvis ont att sätta in den :/ Men nu är det gjort. Jag tackade för att hon varit så bra. Och jag fick Ok-stämpel. Det var bara att börja träna lite smått :) Äntligen! Som jag har längtat. Så det firar jag med att få gå till Team Sportia och köpa på mig ett par nya springskor i morgon :) Ska bli så kul! Och jag ska starta min nya blogg som ni sedan kan följa mig i min träning. Ska bli en så himla skoj utmaning detta ska ni tro ;)

Och vet ni? ;) Jag ska äntligen få ligga och sova på mage. Har inte gjort det på 11 månader! Bm tyckte jag var lite larvig som inte vågat efter snittet, men jag är sån. En liten larvpotta helt enkelt.

Och nu i eftermiddag har Jack varit toppen. Han verkade lite sliten efter studiebesöket hos farmor, då han sov i ca 1 timme, sen var han vaken 1 timme och sen sov han nästan 3. Och nu i kväll har han varit jättesocial och pratglad, nästan inga protester. Man får helt enkelt vara glad de dagar som är toppen :)

Längtar tills i morgon!

Nu sitter jag här med lite magvärk och känner mig alldeles lycklig :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: