fredag 7 oktober 2011

Hemma

Jag har varit hemma från jobbet både i går och idag. Dels för att jag kanske ska ta det lite lugnt nu när jag fått sammandragningar och allt.

Men det är svårt att ta det lugnt. Ni som känner mig vet att jag inte bara kan sitta still :/ Så i går dammsugade jag hela huset och skurade golven. Vad händer då? Jo, sammandragningar igen :( Sen efter det låg jag på soffan tills jag skulle gå och hämta Mini. Men det kom ytterligare en på kvällen sen... Börjar bli lite jobbigt och oroligt nu tycker jag :(

I natt fick jag en sammandragning innan jag skulle gå på toaletten, så jag bestämde mig för att ringa Mvc igen. Fick då prata med min egen Bm. Hon fixade en läkartid på onsdag. Hon tyckte det var lika bra att ta reda på hur det stod till i min livmoder, så jag inte har börjat mjuka upp mig :/ Sen skulle jag lämna in ett kissprov på måndag med, så vi kunde utesluta urinvägsinfektion med.

Det känns skönt att de tog mig på allvar, men samtidigt kan jag ju inte sluta att gå runt och oroa mig för att det är något dåligt som håller på att hända.... :/ Det känns så oroligt om det ska bli en massa problem den här graviditeten, då jag mådde som en prinsessa när jag gick med Elliot :/ Jag hoppas bara att allt går bra.

Puss och hej!

Inga kommentarer: