torsdag 26 januari 2012

Mitt i natten

Natten som var var inte kul alls :( Det var nog den värsta skulle jag säga sen Elliot föddes. Vi har ju varit väldigt bortskämda med att han varit väldigt snäll.

Elliot hade fortfarande hög feber när vi skulle gå och lägga honom, så han fick en alvedon. Sen vaknade han kl 2 och höll låda enda fram till kl 7, då fick jag nog och gick upp med honom. Förstår inte hur han orkar ligga i sin säng och skrika konstant i flera timmar?!

Så idag har jag varit mer död än levande. Mitt tålamod är väldigt kort och gråten är inte alls långt bort. Min ork ska vi inte tala om :/ Man glömmer så lätt att man är höggravid och att kroppen inte pallar hur mycket som helst.

Elliot har varit lite bättre på förmiddagen idag. Febern var nere på 39 grader och han lekte. Han åt till och med två stycken pannkakor till lunch idag, så aptiten var det inget fel på då. Sen innan jag gick och la honom för sin förmiddagslur, så hade febern stigit till 39,7 iallafall :/ Men han sov ca 1 timme. Och det konstiga var att febern står plötsligt på 40,1 grader ? Jag fattar ingenting. Den brukar ju gå ner när de sover...

Det fick bli en alvedon till, så det tog nog lite mer än 40 min innan han var på benen igen och lekte. Jag vill inte gärna upprepa natten som var. Vi misstänker att han vaknade så tidigt för att han inte gjorde av med någon energi alls igår :/ Ringde sjukvårdsrådgivningen, hon där sa att det troligtvis var 3 dagars-feber då han inte hade några andra besvär alls, så i morgon borde febern gå ner och gjorde den inte det, skulle vi ringa dit. Men det får vi väl hoppas att vi slipper.

Min mage har gjort ont och jag känner mig trött och dåsig. Och massor med sammandragningar och lite förvärkar har jag haft hela dagen... Ännu ett tecken på att man inte är på topp :/

Tur att Robert kom loss en timme tidigare från jobbet iallafall. Så jag fick lite avlastning.

Blir nog en tidig kväll för min del, ögonen går redan i kors :/

Puss och hej!

1 kommentar:

Lina sa...

uschh vilken jobbig natt!! jag förstår dej!!!:(Hoppas lillen kryar på sej snart, Hannes har oxå haft 3-dagarsfeber, jättejobbigt med hög feber, oftast får de prickar på kroppen efter det va? styrkekram från mej!!