onsdag 8 februari 2012

Förlossningen

Idag var det dags för det rutinmässiga besöket på Mvc för en koll av mig och Fnutten. Jag hade nått på känn innan vi blev inkallade. Bm hade en student med sig och vi pratade i ca 15 min innan hon skulle ta mitt blodtryck. Och det visade högt som tusan :/ Hon tog om det för att se så det stämde. Och det gjorde det.... Fnuttens hjärtljud var jättefina och mitt Sf mått var bra.

Jag blev utskickad för att göra kissprov, sen fick vi vänta lite medans hon ringde jouren på BB. Hon frågade flera gången om jag mådde bra i övrigt. Vi fick vänta i väntrummet i ca 15 min. Sen ropade hon in oss igen och förklarade att vi skulle till Förlossningen på ytterligare koll kl 13:30 Så jag åkte hem till Eva en sväng och fikade en stund innan.

När vi väl var på förlossningen fick vi komma in på samma rum som när vi fick Elliot. Och det var samma Bm som tog emot oss förra gången blodtrycket spökade. De tog lite blodprover och jag fick kissa igen. Sen hade de Ctg på och Fnutten ville absolut inte vara stilla, så de bad mig ligga ner en stund till så att de kunde mäta ordentligt :)

När proverna kommit kom läkaren, (som var samma läkare som gjorde kejsarsnittet när jag var med Elliot)in och förklarade att läget var stabilt och att de inte skulle göra så mycket. De ville bara att jag skulle gå och kolla blodtryck och kiss 1 gång i veckan tills Fnutten tittar ut. Sen babblade han på om en del bra saker. Hoppas att han jobbar när Fnutten vill ut. Han är super :)

Sen råkade jag säga att jag inte fått nått UL för att kolla hur Bebis ligger, så då fick vi det med. Och denna lilla parvel ligger också med rumpan ner. Läkaren sa att troligtvis är min livmoder formad så att det blir så.

Det känndes skönt när vi gick därifrån. Så i morgon får jag ringa och varsko Mvc. Mitt Sf mått var förresten 33 cm. Och jag tittade på pappret från när jag var gravid med Ellioti samma vecka och det var samma då med :) Detta är mycket spännande nu! Vem är det som gömmer sig där inne? ;)

Nehe, nu blir det soffläge resten av kvällen.

Puss och hej!

Inga kommentarer: