torsdag 1 mars 2012

Länge sen

Nu fick jag se att jag gjort det igen. Det var länge sen jag skrev här. Anledningen är att det är lite mycket nu.

Var på Mvc igår, på mitt sista besök. Och som alla andra gånger så var mitt blodtryck för högt. Fick åka in till förlossningen igen, och läkaren ville ev lägga in mig för observation över natt. Väl där mätte de Ctg på Fnutten och tog blodtryck på mig, sen tog de även massa blodprover. Sen fick jag vänta nån timme. Sen gjorde läkaren Ul för att kolla blodtillförseln från moderkaka till bebis, sen moderkakan, och fostervattnet.

Hon menade på att mitt blodtryck kan göra så tillförseln inte blev så bra och att jag kunde få moderkakssläpp :/ Men allt såg bra ut. Och blodtrycket blev bättre när jag låg ner.

Innan jag fick åka hem kom läkaren och pratade med mig. Hon sa att allt utom blodproverna såg bra ut, de var lite halvdana. Så hon ville att jag skulle dit i morgon igen och ta nya + blodtryck på förlossningen. Sen ordinerade hon sängläge. Jag får inte springa runt på stan, eller åka och handla. Inte ens ta hand om Elliot :/ Usch, detta var inte kul :( Tur att det bara är några dagar kvar...

Så idag består min dag av att ligga på soffan mest och titta på tv:n :/

Inga kommentarer: