söndag 22 juni 2008

Midsommarhelgen

Tänkte jag skulle summera helgen så kortfattat jag kan :)

I Torsdags:
Jobbade jag till kl 14, fast fick gå hem en halvtimme tidigare så jag hann och duscha lite. Efter duschen var det dax att packa väskan och lite. Eva Kom bort och hjälpte mig lite med diverse prylar. Sen tog vi räkan och åkte runt till lite olika affärer för att köpa det vi behövde för att klara helgen. Sen bar det i väg till den omtalade stugan som jag aldrig sett. Var tvungen att ringa Robert på vägen dit och prata lite, då vi inte setts sen tisdag morgon :/

När vi kom hem möttes vi av Mitzy som kom farande i ilfart mot oss. :) Sen vart det rundvandring. Det var verkligen supermysigt där :) När rundvandringen var klar passade jag på att hoppa lite stor studsmatta med kidsen. På kvällen åt vi en kvällsmacka och kollade lite på en film. Den natten sov jag dåligt... Mitzy väckte mig nästan hela tiden genom att kraffsa mig på ryggen eller stå över ansiktet och lukta :) Skithund :P

Midsommarafton:
Gick vi upp runt kl 9. Kidsen hade vaknat till liv och förde lite oväsen :P Så vi gjorde en mysig frukost och tog med oss ut i trädgården och avnjöt den i solen. Sen var det dags för grovgörat till folket dök upp. Jag tvättade av potatisen, gjorde en midsommarkrans till Mickan och gjorde en midsommarstång :) PM dök upp efter ett tag och lika så Anette med sin dotter.
Först åt vi lite lax och potatis med goda såser. Sen blev det jordgubbar med vispgrädde, men precis när vi skulle sätta oss ner kom det en störtskur, så det var bara att avnjuta gubbarna inomhus. Sen hade vi hopprepstävling och lite kubbspel.
Till kvällen blev det grill och en promenix i skogen. Mys på hög nivå. Kidsen och jag spelade lite fia med knuff och sen var det dags för sängen :) Denna natten sov jag nästan hela.

Midsommardagen:
Vaknade, gick upp och käkade lite frukost. Tog ett varv på studsmattan, sen åkte vi hem. När jag kom hem var det duschen som gällde. Och Robert kom äntligen hem! Så skönt :) Vi gjorde oss i ordning och åkte bort till Karp för att hämta Helen och Martin. Vi åkte vidare till Ukna. Det var dags för lite släktmys hos Roberts mormor.

Där fick vi god mat. Olika pajjer med sallad. Efterrätt iform av en glastårta med maräng och jordgubbar. I slutet satt hela släkten och försökte lägga pussel. När vi kom hem kollade vi på film och åt lite gott :)

Den var hela helgen det :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: