söndag 8 juni 2008

Summer is in the air

Jag har skavsår på tårna från min påbörjade löpträning, solen skiner varje dag och det var veckor sen det regnade nu, och Helen är hemma. Så nu är det verkligen sommar! :D Jippi! Ni ska veta alla som läser denna blogg att jag är grymt tacksam över att jag är frisk och kry nu. För förra sommaren var ett enda mörker med höga doser av värktabletter, sömn och smärta. Så denna sommaren har jag lite att ta igen :P Har redan börjat, hihi ;)

Det känns som sommar extra mycket nu när alla kurser och tråk på jobbet är avklarade med. Nu är det bare att jobbe på hela sommaren för till hösten kommer belöningen. Resan till Kreta :D Mycket roliga grejer pågång de kommande veckorna också, mycket pirr och spänning :)

I veckan som var var det avslutning på lyfttekniken, så från och med nu ska jag veta hur man kånkar och bär på våra patienter :P
Det var även avslutning på brandövningarna i torsdags. Det var en grymt snygg brandman som höll en massa föredrag om brandfarliga saker i hemmen och så vidare. Sen i slutet fick vi vara med om hur man räddar patienter, så de rökfyllde en hel korridor på sjukhuset. Var lite läskigt faktiskt :/ Man såg ingenting för all rök och det var svårt men vi min grupp fixade det, och vi fick sluta en hel halvtimme tidigare :) Efter det åkte jag hem och packade picknick-korgen och hämtade upp Katya hemma hos sig - det bar i väg till Skaftet. Det var hur mysigt som helst, så lugnt och fridfullt - förutom en dansk familj som förde en massa oväsen genom sitt språk :P De hoppade och gjorde bomben massor med gånger :P På vägen hem upptäckte vi hur det brände och sved på armarna och ryggen. Stannade till i Gunnebo och köpte vätska, sen hem.

Tog en dusch och åkte sedan vidare till Roberts söta farfar på examensfika. Vi fick jordgubbar och mjölk :P Sååå gott!
I slutet skrapade vi lite trisslotter och vi vann båda två. Inga stora summor men roligt var det :)

I fredags tog vi det mest lugnt. Jag var ledig med :)

I igår var det examensfest här hemma hos oss för Robert och Lagge som slutat högskolan nu :) Det kom en hel del människor. Hände en del med. Men trevligt hade vi iallfall. Tack alla som kom :)

I dag har jag legat och stekt i solen och haft det bra. På eftermiddagen följde jag med och spelade lite volleyboll. Det gick rätt bra för att vara första gången på länge :) Efter det drog vi en pizza på Campino. Sen hem och duscha av sig all sand och damm.

Nu är det snart sängen som kallar. Jobb i morgon. Vargen är imorgon tillbaka i hönshuset, ska bli spännande och se hur det blir då :)

Är så glad, puss och hej! :D

Inga kommentarer: