fredag 13 juni 2008

Otursdagen

Idag var det som sagt fredagen den 13, och studenten. Jag jobbade först från 7-12, men fick sluta en halvtimme tidigare.
Så det var bara att cykla i ilfart hem och jag körde nästan över en ko :) När jag kom hem tog jag på mig simfötterna och cyklopet och dök in i duschen. Gjorde mig i ordning lika snabbt som ögat hann och blinka. Robert kom hem på sin lunch och åt lika snabbt han. Sen var han så snäll och skjutsade mig till gymnasiet. Där fick jag stå och vänta på Bosse och Erik en stund. Det hann både ösregna och blixtra innan de dök upp.

När de kom började vi jobba oss igenom folkmassan. Det var Katya som var först ut. Regnet bara öste ner först, sen började det trappas ner... Och ut kom Katya. Glad och hes :P Så söt så... Sen var det nästa och det var Lollo. Efter henne min Syster. Var ju svårt att missa min "lille" far liksom. Som är 1.90 lång och bred. Haha! Pratade lite skit med dem. Sen när jag skulle gå bort till kortegevagnarna mötte jag Lotta Som var min bästa vän på högstadiet. Hon hade inte förändrats ett dugg. Och hon var stel och tråkig... :/

Borta vid kortegevagnarna träffade jag lite folk i väntan på Bosse. sen började kortegen. När den var över gick vi storgatan upp för jag skulle möta upp Katyas mamma vid corner. Mötte min gamla lärare utanför bokia. Hon sa att det var kul att se mig. och så pratade vi om att det faktiskt var 6 år sen jag tog studenten. Fy vad gammal jag känner mig nu.

Katyas mamma kom och vi åkte hem till dem i gamleby. Det var trevligt och vi fick mycket god mat :) Påvägen in till stan igen fick jag åka min drömbil enda från gamleby till Stan :D Gissa om jag var lycklig, Det var Katyas syster som ägde en Audi TT quattro !
De släppte av mig utanför Lollo. Robert mötte upp mig och vi gick dit. Det var trevligt där med. Med en massa gott. Vi var där enda tills kl slog 00:30 då fick vi skjuts hem av Pimpen och Johanna. Bums i säng, trötta och glada.

Det var nog trotts allt inte en otursdag denna gång :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: