torsdag 14 januari 2010

Ett år äldre och förändringar

I går var det min födelsedag. Fick frukost på sängen av Robert. Varm choklad med vispgrädde och smögåsar. Fick ett paket med :) Mysigt värre. Under morgonen blev det till att städa och plocka, vispade även ihop en sockerkaka. På lunchen kom Robert hem med en smörgåstårta :P Mätt och belåten följde jag med honom tillbaka till stan. Gick runt och spanade lite. Hittade en klänning för 50 kr och en bekväm bh för 139 kr, som hittat. Behövde verkligen en ny, då de växer hela tiden :(

När allt var färdigbetalat, traskade jag vidare till frissan. Satt och väntade en stund innan hon dök upp. Fick först en avfärgning, sen lite olika moment. Hon lockade även håret på mig innan jag gick. Det var snällt, så slapp jag göra det själv :) Det tog 2,5 timmar innan jag vart färdig. Jag är supernöjd! :D

Mina vänner... Jag är nu mera BRUNETT :D Haha, kände att det var dax att ändra på sig lite. Har tre olika nyanser i håret. Ljusbrunt med mörkare ton i underhår och lite ljusare partier :) Grymt fint blev det.

Till kvällen blev det förståss lite kalas med paket och fina blommor. Nu har jag orkideér så det räcker här hemma... Jag är jättenöjde med mina presenter och min dag.

Men.... har lite fnurr på tråden med min mor. Orkar verkligen inte ha det såhär mer. Hon sa upp kontakten med mig innan nyår, fick ett sms i förrgår om hon ville låna pengar av mig...Hur kan man??? Var tvungen att ringa upp och ta upp en diskussion. Hon hade som vanligt inget att komma med. Det enda jag fick höra var hur dålig jag var, att jag inte brydde mig, bla bla... Orkar inte ha det såhär. Så jag vill verkligen inte ha nått mer med henne att göra! Mina syskon tycker jag såklart om och bryr mig om. Men hon kan kvitta. Ha bestämt mig för att nu är det slut på det!

Sen har jag lite andra projekt på g med. Annat som det ska bli ändring på. Men det ska nog gå bra.

Är ledig idag och i morgon, sen blir det att jobba helgen. Idag ska vi på 1-års kalas och titta på en vagn till Filuren.

Puss och hej!

Inga kommentarer: