torsdag 28 januari 2010

Snön faller

Mitt lilla äventyr i måndags resulterade i att jag fick ringa till jobbet på tisdagmorgon och säga att jag hade ont i ryggen :S Kunde knappt gå upp ur sängen och ännu värre att ta mig upp för trappen :( Mindre kul.... Låg med värmedynan i soffan hela förmiddagen... Blev bättre framåt kvällen.

I går var jag på jobbet. Allt flöt på som vanligt och det kändes lite bättre i ryggen. På eftermiddagen var vi hos barnmorskan. Vi pratade lite om olika saker först. Sen mätte hon magen och Filuren är så stor som den ska vara :) Vi lyssnade på hjärtat och det slog som det skulle :) Hon tog även blodtrycket på mig och det var som det skulle det med :) Efter det fick jag gå och ta prover och väga mig. De tog blodsockret och det var bra det med, sen Hb som låg på 132 :) Haha, hon sa att jag var unik... Inte många som slipper järntabletterna men jag var en av dem :P Sen tog hon ett sänka i armen med för att kolla om jag bildar antikroppar mot Filuren. Så kort och gott gick allt kalasbra :D

Efter det gick vi till Kaffekannan och köpte oss något att äta. Jag åt kycklingsallad och Robert tog smörgåstårta :P Sen gled vi hem till Bosse. Grabbarna göste och kah pluggade matte från kl 19:15 till 21:30. Snacka om att man blev trött i huvudet. När vi sedan skulle hem upptäckte vi att det stod en massa bilar nedanför vår backe, så vi misstänkte att det inte var någon idé att ge sig upp, så vi ställde vår där med och pulsade i snön hem.

Vaknade som vanligt av klockan i morse. Robert gick upp tidigare för att skotta fram bilen. När jag var klar gick jag ner för backen, jag hörde hur grannarna muttrade och var ilskna över snöröjningen. Kom bara 15 min för sent till jobbet iallafall :)
Jobbet flöt på idag med. Robert kom och hämtade mig och vi åkte hem.

Lagade lite kycklinggryta med timjan till middag. Sen vart Robert sugen på nått sött så jag bakade en kladdis :P

Snön faller fortfarande ner för himlen. Ska det aldrig sluta?

I morgon är jag ledig, men då vankas det matte för fulla muggar. Sen blir det lunch på stan med Jossan och till kvällen äta gott på Briggen med gänget :)

Puss och hej!

1 kommentar:

soffi7 sa...

du har fått en award