måndag 1 februari 2010

1 Februari 2010

Helgen som var bestod av: Lunch med Jossan och Fredrik, Matteplugg, middag på Briggen med gänget, födelsedagsfest, varit chaufför i halkan, fått besök av Eva, haft gös med Bosse, ätit tacos.

Idag har jag varit ledig. Meningen var att jag skulle följt med Robert till Karlskrona, men så blev det inte. Han trodde att det kommer ta tid, jobbet som han skulle göra och att det skulle bli förjobbigt för mig. Och jag tänkte på min stackars rygg och höfter, så jag stannade hemma.

På förmiddagen tog jag det lugnt och hade pyjamasen på mig ända till lunch :) Sådana dagar är sköna med. Åt lite lunch och började sedan riva alla tapeter i hallen nere. Och någon har smart nog skruvat fast golvlisterna istället för att spika... Bra där. Men jag fick loss dem efter ett tag. Dörrfodren var ju svåra att få bort utan att de gick sönder. Men det gjorde inget eftersom vi ska ha nya :) Men nu är allt rivet och det är bara att slipa och spackla kvar :P En bit påväg iallafall!

Efter grovgörat hoppade jag in i duschen och sedan ställde jag mig och stekte pannkakor :P Provade att göra smeten på dinkelmjöl och rivna morötter i. Blev smaskens :P Känner mig fortfarande lite trött efter tapetrivningen.

Sitter och väntar på att Robert ska komma hem... Saknar han :/
Kanske borde kolla lite i matteboken med...

Puss och hej!

Inga kommentarer: