fredag 12 februari 2010

Fredag

Blev hastigt sjuk i onsdags. Vet inte vad det va, men det bara kom. Gick till jobbet på morgonen, kände att magen började mala och vara konstig. Höll på att kräkas i mitt morgonjobb, men det kom inget. Åt min lunch senare på dagen och när jag sedan var hos min tant som jag städar hos, hade jag bara att skura golvet kvar och började lite smått på toa och sen hallen, fick springa in på hennes toalett och kasta mig på golvet över toaletten. Och upp kom hela min lunch och lite till :S Inget vidare... Kände mig dum... Berättade som det var för henne och hon frågade om jag ville lägga mig och vila en stund, söt som hon är :) Gjorde klart mitt jobb och gick tillbaka till jobbet från Jättegatan. Fick väldigt ont i ryggen och höfterna när jag kom fram :( Började sedan frysa...

Robert kom och hämtade mig och vi åkte hem, han bäddade ner mig i soffan med en kräkshink och ett glas vatten. Febern steg fort. Fick nått så grymt ont i ryggen och SI-lederna senare på kvällen. Var så jag grät :( Kändes precis som när jag hade skov sist. Kunde knappt gå eller stå... Blev orolig över Filuren så jag ringde sjukvårdsupplysningen. De sa att det lät som en maginfektion och att det inte var någon fara för filuren med febern, bara jag drack ordentligt så jag inte blev uttorkad. Kunde visst få lite fler sammandragningar bara. Hon sa också att Bechterewen kunde komma fram lite i lederna i och med febern. Så det förklarade min plötsliga smärta.

I går: Hade jag fortfarande ont i lederna men inte alls lika mycket. Febern hade gått ner och jag kände mig fortfarande lite mosig. Fick ringa till jobbet, de tyckte jag skulle stanna hemma fredag med. Låg mest på soffan och sov. Hade lilla Nissan som vaktade på mig :)

Idag: Mår jag mycket bättre, men magen är lite sådär fortfarande. Tar väl ett tag innan den repar sig. har gjort så lite som möjligt idag med :) Lika bra att ta igen sig. Väntar på att Robert ska komma hem :)

Två saker förvånar mig. Det första: Att det bara blir strul med mina systrar och mellan pappa i Finland. Kan de inte bara förstå att man måste lägga saker bakom sig och leva nu? Man måste inte beskylla någon för allt....

Det andra: Att en mycket kär person i mitt liv far illa. Hur kan man vara så vidrig??? Trodde de slutat upp med dumheterna när jag lämnade stället. Och vad fasen är de så rädda för??? Blir så ledsen... Finns aldrig nått slut på de sjuka sakerna uppenbarligen... De har sjunkigt väldigt lågt hos mig nu. Känner inte att jag vill behålla dem och ha kontakt med dem på nått sätt längre. Inte heller han! Han är den fånigaste på denna jord! Att man som vuxen inte ska våga stå upp och säga vad man tycker! Tönt! De kan ha sin lekstuga för sig själva! Allt är deras eget fel! Och jag tänker då inte skämmas för vad som hänt om någon frågar. Det är de som ska skämmas så det bara skriker om det! Usch för dem!

Så nu har jag avreagerat mig :) Haha.

I morgon ska min kära lillebror och hans trevliga flickvän komma hit :) Vi ska mysa lite och kolla på film. Han fyller ju 20 år på söndag :) Skitunge! Var ju inte länge sen han var sju :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: