fredag 26 februari 2010

Dimmigt värre

Nu har hela denna vecka gått med. Vad fort det går nu :) Hinner knappt med...

I tisdags var jag på möte på försäkringskassan om föräldrapenningen. Vart lite bättre efter det. Är mycket som man ska förstå när man ska fylla i papperen.

I onsdags var jag på möte hos chefen. Vi pratade lönekriterier och lite annat. Hon hade satt mig på den högsta poängen på allt utom en som jag fick bra på :) Hon frågade lite om sjukdomen och graviditeten med. Hon sa att hon tyckte jag hade utvecklats till nått bra och att jag var väldigt duktig i jobbet :) Sånt värmer alltid.
På eftermiddagen åkte jag en sväng till Roberts farfar. Vi fikade med lite bullar och muffins. Vi försökte planera lite trädgårdsjobb inför våren och sommaren. Vi kollade på lite namn till Filuren med, men hittade inte många som var tillräckligt bra. Men det kommer väl :)

I går var jag ledig och hade en städ och tvättdag här hemma. Det resulterade i att jag vart väldigt trött i kroppen. Så jag vilade i 1,5 tim på soffan. Väldigt skönt. När Robert kom hem åt vi lite mat och sen kollade vi på film och myste lite.

Idag var jag tvungen att gå upp tidigt. Skulle på sockerbelastning på MVC. Det var alldeles dimmigt ute :/ Hungrig som en varg var jag... Fick ju inte äta eller dricka något. Fick sitta och vänta en stund i väntrummet. Sen ropade hon in mig. Först stack hon mig i fingret. Värdet visade 3,2. Sen fick jag dricka en stor kopp sockerlösning. Det var det vidrigaste jag varit med om. Det var sötare än godis :( Men jag fick i mig det. Sen fick jag ligga ner i ca 2 timmar. Under sista timmen höll Filuren låda ordentligt. Efter det tog hon ett nytt prov som visade 5,2. Så ingen diabetes här inte! Skönt :)

Gick på stan efteråt och gick in på Åhlens. De hade fått in locktången jag velat ha ett tag. Så jag köpte den :) Hade ju ett presentkort på 300 kr som jag använde och då vart den inte så dyr. Ska prova sen i helgen :) Nu har jag precis ätit lunch och en apelsin. Har blivit väldigt sugen på apelsin nu sista tiden :P Knasigt.

I kväll är det LAN i bryggaren som gäller. Ska sitta där och hänga lite. Måste dock plugga lite matte i helgen med. Men det hinns nog med ;)

Puss och hej!

1 kommentar:

Molkan sa...

Svar: Jo, jag vet. Men jag har tyvärr ingen våg så att jag kan väga sakerna innan, annars hade jag gjort det. För jag har ingen aning om hur mycket frakt man tar för ett par skor eller en tröja :P