tisdag 16 februari 2010

Mycket tankar

Fick mitt intyg från chefen igår att jag inte kan fortsätta jobba. Känns både tungt och bra. Ska fylla i resten av pappren och skicka in idag. Men frågan är ju om det hinns med att få klart till 1 Mars :( Tycker det är jättedåligt av försäkringskassan att skriva på sin hemsida att efter man lämnat in havandeskapsintyget, ska få hem papper om föräldraledigt och havandeskapspenning. Har fortfarande inte fått några papper och de jag ha nu har jag skrivit ut från deras hemsida. Visste inte att man kunde det :( Och jag som ringde förra veckan och har fortfarande inte fått några papper :( Grrrr

Men frågan är vad som händer om det inte blir klart? Ska jag då gå till doktorn på MVC och sjuksriva mig? Eller? Suck... Får panik på denna djungel. Varför en massa strul så fort det gäller sjukskrivningar och sånt?

Så om jag går hem 1 mars, har jag bara ca 2 veckor kvar att jobba. Känns lite lustigt. Har jobbat regelbundet i 8 år nu ungefär. En del av arbetskamraterna har talat om att det kommer sakna mig och även de gamla. Känns riktigt bra faktiskt :) Ska allt gå och hälsa på dem allihop. :)

Är i V 30 nu och det är bara 10 veckor kvar. Tiden bara springer iväg... Känns lite läskigt faktiskt. Är så nyfiken på vem som gömmer sig i magen nu :) Sparka och vända är den duktig på iallafall :) Ska till MVC på torsdag. Det ska bli så spännande :) Vill att det ska bli vår nu!

Puss och hej!

Inga kommentarer: