tisdag 29 november 2011

Bvc

Idag har Elliot och jag varit på Bvc. Till en början ville han inte gå in till sköterskan, så han började gråta. Men så fick han se att det fanns bilar. Efter hand klädde jag av honom så vi kunde väga och mäta. Vägningen gick bra, men mäta tyckte han inte om :/ Då blev det lite gråt. Men så tog jag på honom igen och vi busade lite medans jag pratade med sköterskan. Sen gick hon och hämtade hans spruta. Han skulle få sitt vaccin med. När hon sedan stack honom i armen ryckte han till så nålen åkte ut, så hon fick sticka honom en gång extra. Usch, vad ont det gjorde i mig med när han grät :( Men nu är det gjort iallafall.

Efter Bvc åkte vi till Elliots faster. Han skulle vara där i några timmar medans jag och Robert shoppade lite julklappar. Det kändes väldigt konstigt att gå på stan tillsammans utan barn konstaterade vi båda två :) Vi fann några klappar iallafall.

Elliots vikt nu: 13 550 g
Elliots längd: 87 cm

Så nog växer vår lilla pojke alltid ;)

Puss och hej!

Inga kommentarer: