lördag 12 november 2011

Livet

Jahopp, då var det ett tag sedan jag bloggade IGEN. Jag verkar ha lite svårt att bara sätta mig ner...
Men livet rullar på som det ska.

Jag har varit hemma med Mini i 2 dagar, då han hostat och snorat. Han har varit sjukt gnällig och tråkig med. Men fick se idag att han har två hörntänder påväg i nedre käken, så där har vi nog anlednigen. Stackars liten :/

På jobbet rullar det på, inga konstigheter där inte.

Med graviditeten har det hänt lite. Magen har blivit större, och jag känner mig mycket större nu än när jag var med Elliot den här veckan. Men det är ju normalt som de säger. Det jag tycker är riktigt bra är att jag är långt ifrån lika fläskig om lår och rumpa som jag var när jag gick med Elliot. Hur som helst går det ju inte att komma ifrån att man tänker på "hullet" när man är gravid. Man har ju sjukt lättare att lägga på sig onödigheter. Så det är lite hårt i veckorna, men jag unnar mig godsaker på helgerna. Är dock besviken på att jag inte kommer till skott med mina promenader :/ När Robert kommer hem från jobbet är det alldeles för mörkt för att gå själv :( Så det blir liksom inte av. Orkar inte gå med Elliot i vagnen då han väger 13 kg och det blir för tungt i backarna... Får försöka lösa det på nått sätt.

Fnutten har börjat sparka riktigt hårda sparkar och mycket nu. Precis som storebror. Jag känner att det är samma temprament som Elliot :) Ska bli sjukt spännande dagen D! Vem är det som gömmer sig i magen? :) Härrom kvällen låg jag på soffan och drog upp tröjan och kunde se när den sparkade. En helt fantastisk känsla som inte går att beskriva. Lycklig blir man :) Och de här två dagarna som jag varit hemma har jag gått upp lite senare och det kände Fnutten på sig, för den sparkade och levde rullan en massa och ville antagligen att jag skulle gå upp och äta frukost :) Sötnöt.

Med Elliot har det hänt en del med. Han börjar härma mer och mer det man säger, förstår mer och mer av det man förklarar. Han har blivit väldigt ordningsam liten kille, då han tar av sig mössan och lägger den där den ska vara, sätter skorna på hyllan och tackar för saker han får och när han ätit färdigt :) Han blir bara större och större hela tiden och mer och mer självständig. Det hela känns lite läskigt om man tänker på att han förra året vi denna tid var ca 7 månader och ålade runt på golvet eller låg och sprattlade med benen och knorrade... Det har hänt otroligt mycket. Mysfaktor på det med :)

Och jag har inte känt mig bra idag :/ Har haft ont i halsen hela dagen och känner mig lite mosig :( Hoppas det ger med sig och att jag inte blir sjuk.

Robert och jag har diskuterat min framtid, jag har lite drömmar och idéer på hur jag ska gå tillväga. Det ska bli sjukt spännande och kul ! Jag längtar redan... Vill dit nuuu!

Lite uppdatering har ni fått nu. Och jag ska verkligen försöka skärpa mig lite.

Bjuder på en höstbild i sandlådan
Puss och hej!

Inga kommentarer: