onsdag 30 november 2011

Fnutten

Idag har vi varit på Mvc. Den vanliga kollen man gör i v.25. De började med att ta blodprov i armen och i fingret. Sen fick vi gå och prata lite med BM. Vi diskuterade amning och mina samtal jag går på. Hon mätte min mage, hon konstaterade att den ligger lite över gränsvärdena. Men det var fullt normalt sa hon. SF mått låg på 26.

Sen fick vi lyssna på Fnuttens hjärta och det såg bra ut det med. Det slog i 144. Mitt blodtryck såg bra ut det med. 125/70. Men jag kan inte undgå att vara lite orolig över att det ska bli som sist :/ Men det var skönt att allt så bra ut. Vi fick en ny tid.

Jag börjar känna mig lite otymplig på jobbet nu och även hemma. Magen börjar vara lite i vägen, men det är mysigt :) Har fått lite ont i ljumskar och i fogarna. Fnutten ligger ganska långt ner och trycker på rätt bra. Och h*n är väldigt livlig och sparkar som bara den när den väl sätter i gång. Jag har börjat få ett mönster som den följer nästan varje dag. Men något jag funderat över är att jag faktiskt inte fått några hårda (stora) Sparkar upptill. Så jag börjar ana att denna lilla skrutt också sitter med stjärten nerå, då de hårda sparkarna bara känns neråt. Men BM trodde att den än har gott om plats att flytta runt. Men jag kan inte sluta känna efter. Vi får väl se sen. Ska få ett extra Ul efter v.30 så de kan kolla i god tid denna gången. Det finns en viss risk att denna med kommer ta plats med stjärten neråt.

Är sjukt nyfiken på vem som är där inne. Börjar längta massor efter att få se :)


V.25

V.25

Puss och hej!

Inga kommentarer: