lördag 8 augusti 2009

Smultronstället

Den här natten var inte något vidare värst... Männen som lanade förde världens liv :S De skrek och hade hög volym. Själv låg jag i sängen med två katter hos mig. Lyckades visst somna tillslut. Vaknade av att Robert gick och lade sig runt kl 5.

Vaknade innan klockan ringde. Gick upp och åt frukost, gjorde mig i ordning. Svärmor ringde runt kl 9 och sa att de blir lite sena. Sen kom de och jag hoppade in i bilen.

Vi körde mot Söderköping. Första anhalt blev Jofotex där jag köpte tyg till stolsdynorna på matsalsbordet och gardintyg till vardagsrummet. Det kommer bli så snyggt när det blir färdigt :)

Sedan tog vi en fika på ett litet fik. Gick vidare och kollade på en loppis. Hittade två snygga glas till Robert. Gick vidare igen.... Hittade inget kul och vi tog bilen bort mot den gamla staden. Strosade runt lite och gled förbi Smultronstället och ställde oss i kön. Fick komma in och sätta oss vid ett bord. Jag beställde samma glass som förra gången :P Var lika gott idag med :) Efter glassen gick vi vidare och kollade längs med kanalen. Satte oss på en bänk och vilade lite. Åkte vidare mot Viken.

Stannade i Ringarum och besökte toaletten och Svärfar skulle ju ha kaffe med :) Han råkade ju få syn på en skylt med Ringarums Centrum som vi var tvungna att undersöka... Så vi åkte runt och kollade in den lilla byn. Sen vidare mot Viken.

När jag kom hem lanades det för fullt med högt ljud och instängd lukt. Visade mina kap för Robert. Nu har vi ätit mat och jag har äntligen lagt ut mina auktioner på tradera :)

Är sjukt sugen på att gå ut på krogen idag, men har ingen som vill :/ Helen! vart är du? Får klara mig utan det...

Puss och hej!

2 kommentarer:

soffi7 sa...

Vart i Söderköping ligge smultronstället? Om jag hade haft råd kunde jag följt med dig ;)
Du är en snäll fru som låter honom ha lan och föra liv hemma.

Lalelle sa...

Ja du Hannah det är bara o komma till göteborg om du vill festa. pöss!