lördag 9 augusti 2008

Ett nytt liv

Fy skämes på mig! Var länge sen jag skrev nu. Har hänt en del som fått mig att tänka om....

Hela denna sommaren har varit både bra och dålig.

Den började bra med värme,sol och volleyboll. Sen blev det skitväder... Och jag fick problem med min tand. Sen har den bråkat med mig sen dess. Man kan ju inte bara tränga undan en sån sak. Den gjorde så ont... Det bra är också att jag träffade Katya. Hon har lyst upp min sommar en hel del. Är så glad för att jag äntligen har träffat en sann vän. :) Jag har jobbat hela sommaren och har fått sitta på samordnarplatsen och gjort kontorsjobb samtidigt som jag jobbat och det har varit väldigt utvecklande. Och det har gjort att jag har fått mer inblick i hur man sköter allt på ett snyggt sätt... :) Helen och Martin har förlovat sig och det var en trevlig sak med :) Är så glad för dem. Jag har inte haft ont i mina leder på hela sommaren :D Vilket är kanon!

Nu till det som fått mig att tänka om..

Jag var hos min tandis i går. Var och rotfyllde min tand. Och jag var inte ett dugg rädd. Det enda var att jag var lite nervig i magen, men vem är inte det bara för att gå och ta prover och sånt... Allt gick jättebra, men det var lite obehagligt när han raspade ut rötterna... Jag lyckades även att spräcka läppen i mungipan och jag som öste på med lypsyl innan han började.
Vi pratade en del och jag har säkrat en framtida praktikplats och kanske... kanske en framtida arbetsplats :D Jo, jag har bestämt mig nu. Jag ska plugga vidare till tandhygienist. Kommer bli en helt ny utmaning. Men jag ska fixa det precis som allt annat som gått vägen hittills. Det första steget är att plugga upp matten och samhällen på komvux nu i ett år. De två tråkigaste ämnena jag vet, men jag måste nu. Ska börja redan nu och glutta lite i böckerna. Det känns lite känslosamt det där med att plugga på högskola. Ni som känner mig vet hur min uppväxt varit och vilken släkt jag har. Det är ett väldigt stort steg för mig.

Sen så kommer ju Katya att flytta till Stockholm och jag ser fram emot många resor dit och en massa roliga dagar. Ibland behöver man ju paus i pluggandet med. Tror det kommer att bli ett roligt år här framöver. Det bara känns så.

Och nu är det snart semester. Äntligen. Har längtat nu. Hoppas vi får fint väder.

Efter semestern blir det nog ett besök hos Olle Kinesologen. Och i september blir det tandis igen på årskontroll.

Puss och hej!

Inga kommentarer: