tisdag 19 augusti 2008

Liten smula resfeber och otur

Ja, jag erkänner nu att jag har fått resfeber... Börjar pirra sådär i magen och man känner fjärilar som fladdrar runt. Ska bli jätteskönt att komma i väg lite nu efter allt som varit. Märker faktiskt skillnad nu på morgnarna när jag går upp. Brukar vara rätt så pigg, men nu är jag trött..

Hade otur nu igen med tänderna :S Vaknade tidigt i morse av att jag smällde ihop tänderna igen. Och det lät som något gick sönder. Passade på att gå upp och kolla med ficklampan. Men såg inget... Gick och la mig igen och somnade om. När jag sedan gjorde mina morgonbestyr, och borstade tänderna kände jag nått. Det kändes som en spånbit på tungan. Spottade ut det och kände efter med tungan... och mycket riktigt... Hannah hade bitit av sig en bit av en tand :S Fick panik!!! Men åkte till jobbet och ringde tandis. Fick en tid redan kl 12:50, så jag fick skjuta fram min lunch med Jossan. Åkte dit och satt lugnt och sansat i väntrummet. Var inte ett dugg rädd :) Sen kom han och ropade in mig... Kollade och utbrast: Men det där var ju inget stort, det där putsar vi bort. Jag frågade om det var pga av att jag smäller i hop mina tänder, men han sa att det inte berodde på det utan att jag hade lite defekt emalj på det stället på den tanden, så det skulle hänt ändå... Han tog mig stadigt i handen och jag tackade . Då säger han: Huset bjuder och ler. Så jag fick även detta gratis :) Jag har helt enkelt en sjukt snäll tandis :D

Efter det korta besöket, ringde jag Jossan och vi käkade lunch på Kaffekannan. Vi tog varsin kycklingsallad. Sen gick vi på stan en sväng och jag köpte lite prylar till resan. Men när jag kom till min tandborste fick jag beslutsångest. Efter att ha kollat på Hemköp, Netto, visste ju redan att den inte fanns på Whillys heller, hittade jag den på Högö. Stod med två olika med olika mönster på. Kändes som att jag stod där i 10 min :P

Men sen åkte jag hem för att städa. Fick ett trevligt samtal från Katya. Var kul och höra att allt var bra med henne :) Tänkte allt på henne när jag var på hemköp :P Roberts farfar kom förbi en sväng med, han skulle kolla lite inför kattvakten. När han och Robert sedan åkte, bakade jag två pajer. En till Roberts jobb och en till mitt. Hoppas de blev bra nu :) Lär väl märkas i morgon
:P

Har fått lite ont i ryggen igen :/ Känner mig lite stel på kvällarna.. Men det går nog över :)

Helt sjukt! Har bara en arbetsdag kvar nu :D Jippi!

Puss och hej!

Inga kommentarer: