fredag 4 september 2009

Äntligen fredag

Morgonen på jobbet var ett mer eller mindre kaos. Vi hade ingen löpare som kunde täcka upp på jobb som krävs 2 personer. Så det innebar stress hela morgonen. Sen efter fikat vart det stress igen, då Birgitta som jag jobbar med planerat in både dusch och städ på en av brukarna. Men som tur var hjälpte Siv mig med städen. Jag duschade brukaren och hon städade. :)

När vi kom tillbaka till gruppen var det bara att slänga sig lite lunch, för att sedan åka till skolan för 2 timmars mattelektion.

Mitt på slipbron, blev jag stoppad av en polis. Tror ni att jag blev rädd, då jag precis några meter innan gasat iväg... :P Nejdå, han stannade mig för att det var en bil som krockat och blockerade vägen lite och så de andra från andra hållet kunde åka förbi först. Första gången jag faktiskt blivit stoppad av en polis. Mattelektionen gick riktigt bra till min stora förvåning. Jag har börjat räkna bråk nu och jag kommer visst ihåg en del :)

Sen tillbaka till jobbet. Gick ut och gick med en brukare som är 94 år gammal och vi gick en bra bit på hennes begäran. Hon går med rollator! Helt otroligt. Hon var så tacksam för promenaden.

Efter jobbet tittade jag förbi hos Eva. Var ju tvungen att kolla in Mickans present. Den lilla hundvalpen Lusen :) Han var hur söt och go som helst.

Hämtade Robert på hans jobb, sen åkte vi hem och lagade mat :) Hur gott som helst. Vi åt med levande ljus och mys :) Nu är det snart dax för efterrätt :P

Är skönt att det äntligen är helg efter en sån här dag :)

Puss och hej!

1 kommentar:

soffi7 sa...

Det är ganska underligt vad vissa är pigga och orkar gå. Vi har en hos oss som är 101år och går fortfarand emed rullator. Vet ej om hon åker rullstol ute nu e´ller om hon fortfarande går. Förra sommaren då hon var 100år så gick vi en bra lång promenad med rullator. Härligt när dom är så pigga!