måndag 17 maj 2010

Ännu en sömnlös natt

Ja, igår var han hur snäll som helst. Åt som han skulle och sov som han skulle. Vi hade besök av Elliots farmor, farfar och faster. De hade med sig jättefina presenter :)

När vi sedan skulle gå och lägga oss började det. Han snuttade en stund och sen blev det mest nöjessnuttande :( Vägrade sova och skrek mest. Så jag fick gå och lägga mig i soffan på övervåningen. Gav han mat efter bara en timme, sen efter ytterligare en timme fick jag honom att sova i ca 3 tim. Sen var det igång igen. Han åt inte som han skulle och bara skrek :(

Försökte gör mig lite frukost, men han bara skrek hela tiden. Så jag fick slänga i mig den, ge honom mat igen. Sen vägrade han sova igen. Tillslut efter 1,5 timme somnade han äntligen och sov ytterligare 2 tim.

Själv fick jag besök av Jenny en sväng. Det var mycket trevligt och jag fick massor med bra tips och lite avlastning. Tack Jenny! :)

Robert kom hem på lunchen och efter han ätit åkte vi till BVC. Vi fick träffa vår "rätta" Sköterska. Hon var jättetrevlig och berättade om mycket bra saker. Dock hade Elliot gått ner 25 gram :( Så nu väger han 2990 gram... Men det var inte hela världen sa hon. Det kunde bero på att jag inte mått så bra. Vi skulle väga igen nästa tisdag. Då skulle hon komma hit på hembesök :)

Vi har idag börjat med napp på Elliot med, Sköterskan sa att det var lika bra eftersom han var så snuttig...

När vi kom hem därifrån, gav jag Elliot mat, sen gav vi oss ut på en promenad han och jag :) Det var skönt!

Nehe, om man skulle förbereda maten lite.

Puss och hej!

2 kommentarer:

Molly sa...

Hoppas verkligen att det blir bättre med tiden. Det kommer att vara tungt nu först, men det klarar ni :)

Hoppas allt är bra med hela fina familjen!

Kram

jenny sa...

Skönt att jag kunde hjälpa med något hoppas att nått av de funkar för er. var super mysigt att få komma till er och de gör ja snart om.(: puss och kram