tisdag 18 maj 2010

Varannan timme

I natten som var sov Elliot bra. Han fick mat runt kl 00:30 sista gången och vaknade kl 4:30 och ville ha mat igen. Sov vidare till kl 7:30. Sen vägrade han somna och var vaken ända till kl 13, sen sov han en stund. Sen ville han ha mat varannan timme där ett tag och när han tuttade somnade han efter bara 5 min, så jag fick nypa honom i kinden för att hålla honom vaken.

Eva var här en sväng på förmiddagen. Vi fick en fin blomma och ett gosedjur med en gosig filt till Elliot :) Eva drack lite kaffe och jag åt min lunch.

Sen var Roberts farfar här ett par timmar. Han höll lite i Elliot och assisterade vid blöjbytena. Elliot har kissat två gånger på handuken på skötbordet och bajsat en gång, så det har fått bytas handukar här hemma :P

Lagade lite mat med. Raggmunk, och det var inte lätt att steka samtidigt som man höll i Elliot. Sen var det ju det med att äta...Självklart så började han skrika när jag tog min första tugga, så det var bara att stressa i sig maten...

Sen fick han mat efter det, och somnade. Han sov i nästan 2 timmar. Sen fick vi besök av Per och Mia. Mycket trevligt :) De hade med sig ett paket till Elliot. Jättefina kläder :)

Nu har jag tagit mig en kvällssmörgås :) Och Elliot sover igen.

Puss och hej!

2 kommentarer:

Jullan sa...

haha ja.. var glad så länge det håller sej på handduken o inte sprutar rakt upp. Killar är rätt bra på det. :-)

Visst är det konstigt att dealltid ska bli gnäll o skrik när man ska äta. Minns att anders fick mata mej samtidigt som jag ammade oscar.

Jennie sa...

Det slår ALDRIG fel att dom vaknar när man tar första tuggan :D