måndag 20 juli 2009

Det bränns

Idag hade vi vår första sovmorgon på semestern ihop :) Mysigt värre. Vi åt frukost, gjorde oss i ordning och åkte till Karp för att hjälpa Svärfar köra skräp till tippen.
När vi varit där köpte varsin mjukglass på Kavntum :P

Sen hem till oss. Svärfar hjälpte oss att ta ner den sista parabolen som prytt ena sidan av huset. Sen drog vi även igång gräsklipparen för första gången. Robert upptäckte ganska snabbt att det var riktigt kul att klippa gräs. Så det fick bli en trädgårdsdag idag. Jag klippte ner alla ormbunkar i hela trädgården. Sen skulle jag dra bort ogräs tänkte jag... och brände mig nått så syndigt på armarna och händerna.... det var ju brännässlor :S Mindre kul. sen kom det regn och jag bar och kånkade dessa 10 ton ormbunkar till komposten. Det blev fint när det var klart :)

Pimpen, Johanna och Bosse kom förbi på kvällen och vi grillade lite. Smarrigt värre :P
Per och Mia kom förbi en sväng med våra Ikea saker och inflyttnings present. Sjukt fina glass med karaff :) Tack så mycket! Eller ska jag säga: thankssss? eller vad säger du Mia? ;)

Och nu har vi börjat måla väggarna i vardagsrummet :) Det blir nog fint, men vi borde nog måla ett lager till.


Puss och hej!

1 kommentar:

M sa...

Hej gumman. Bra att ni blev nöjda :) Haha, ja preics. Det nya ordetm ju!!

Ses snart, ska bli gott med lunch!