söndag 5 juli 2009

Ikea och lite annat

I lördags:

Tog vi en tripp till Ikea. Vi åkte från stan runt kl 10. Väl där var det mycket att titta och klämma på. Vi lyckades fylla en hel kassavagn + en vagn med monteringsmöbler :P När männen skulle fylla släppet vi hyrt, passade vi kvinnor på att shoppa lite. Och det gick verkligen undan om jag säger så :) Fyndade 2 st koftor och en söt rutig tunika. Vi avslutade med en middag på Ikeas restaurang. Köttbullar, potatis med lingon och sås :)

När vi sedan skulle åka försvann en påse från Ikea så vi fick leta lite, men den återfanns igen. Och vi kunde åka hemåt. Väl hemma i Viken hämtade vi upp Helen och körde hemåt.

Männen plockade in grejerna från släpet och vi kvinnor kollade kläder inför utgång. Sen blev vi ensamma. Helen och jag förfestade lite här hemma, Robert kom och hämtade oss och körde ner oss på stan :) Först Palladium och sedan Harry´s :D Skittrevlig kväll. Robert kom och hämtade oss och vi åkte hem. Fick mig en micropizza innan jag gick och lade mig :)

I dag:

Sov vi till kl 12. Skönt att sova ut. Mådde som en prinsessa när jag vaknade. Vi åt lite god frukost med ugnsbaguetter. Micke kom hit. Vi fick även besök av Morbror och Eva :) Resten av dagen gick åt att greja lite med möblerna och sånt. Vi avslutade kvällen med grill och gös :)

Puss och hej!

1 kommentar:

Lalelle sa...

förfestade liiite :P fan va kul vi hade. hade dock rejäl huvudvärk när jag vaknade. sen var det konfirmation, kyrka och 30 släktingar ända till kl 20. härligt :)