söndag 19 juli 2009

Helgen

I går Lördag:

Skjutsade jag och Mia våra män och deras vänner till Hultsfred på konsert. Vi tog hennes bil tillbaka, men mellanlandade i Vimmerby för lite shopping. Minst sagt shopping.. hittade ett par skitsnygga Killahjeans på JC där och de var sjukt billiga! Hela 299 kr :D Var ju bara tvungen att köpa dem, och tillråga på allt så sydde de upp dem till mig med :P Toppen! Men det skulle ta ett tag så vi gick runt lite och kollade lite fler affärer. Fyndade ett blått snyggt linne med spets och en återförslutningsbar plastficka att ha badkläder i för 50 kr :)

Vi gick vidare till Vero Moda och där fyndade jag en svart söt blus :) Sen vidare till JC och hämtade jeansen. Jag var lika glad som en unge som fått sin veckopeng. Det bara lyste i ögonen och jag höll påsen krampaktigt mot mitt bröst så mina knogar vitnade. De kommer helt klar bli mina nya favojeans.

Vi åkte vidare till Viken och gick ut med Mias hund Mac och sedan lämnade in tipset till hennes pappa. Efter det drog vi en god lunch på Briggen. Medans vi satt och pratade som mest kom det en stark vindpust och vårat paraply lossnade och skulle precis flyga i väg då Mia mitt i samtalet bara sliter ut sin arm utan att titta på paraplyet och fångar det av bara farten! Skapligt imponerande... funderar på om hon har några hemliga superkrafter ;) Vem vet?

När vi slutligen betalat notan, gick vi vidare på stan och kollade lite. Vi fastnade på H&M, där köpte jag nya svarta ballerinaskor med söta rosetter och en sjal i vacker blå färg :) Sen vidare till Åhlens och hemköp, där vi köpte lite gott till filmerna vi skulle se på. Vi satt och kollade på Harry Potters 2 första filmerna. I den sista, tog vi en pause och gick ner på stan och käkade lite och kollade på Pums band som spelade, sen tillbaka och kolla färdigt. När filmen var slut, snackade i lite skit och körde sakta men säkert till Hultsfred för att hämta männen. Vi kom dit nästan 2 timmar innan, vi satt och lyssnade på musiken från parkeringen. Mysigt värre :)

Klockan blev nästan morgon innan vi kom hem. Sen var det bums i säng.

Idag söndag:

Gick jag upp lite skapligt och åt frukost, tog en dusch. Åkte sedan till affären och handlade. Lite senare på dan fick vi besök av Roberts Moster och hennes man. Jag bjöd dem på ananaspaj och glass. Det vart mycket uppskattat. de gick lite husesyn.
Vi har hunnit äta lite mat, målat taket nu.

Ska strax börja med väggarna och tapetsera :P Längtar tills det blir klart :)

Nehe, nu skriker krukväxterna på mig, dax att sluta :)

Puss och hej!

1 kommentar:

M sa...

"funderar på om hon har några hemliga superkrafter"

Haha ja, vem vet :) Det var rätt snyggt fångat faktiskt!! Hoppas det blir fint i vardagsrummet. Puss Puss Marry!