söndag 11 april 2010

Helgen

I går:

var vi på resande fot nästan hela dagen. Åkte hemifrån runt kl 9, sen hämtade vi upp Sväfar och styrde vidare mot Karlskrona. Det var dåligt väder och regnade på vägen. Efter några timmar var vi framme. I ett lyxområde med nybyggda hus och fina bilar.... Där stod den...bilen vi skulle titta på.

Han som sålde den var jättetrevlig och bilen var i ett jättefint skick. Så det blev ett köp :D Så nu har vi en ny bil. Så nu får vi plats med barnvagnen och lite annat. Så vi äger nu en Mazda 6 Kombi som var rikigt petantskött. Vi körde den hem och Svärfar körde vår gammla bil hem. Vi stannade en sväng på Ikea i Kalmar och åt köttbullar, sen vidare till Bauhaus där Svärfar köpte sig en leksak.

När vi kom hem till stan, fikade vi lite på Karp innan vi åkte hemmåt.
Avslutade dagen med en film och lite mys :)

Idag:

Fick jag frukost på sängen :D Enda gången som jag brukar få det annars är när jag fyller år. Så det var gulligt Robert :) Efter frukosten gav han sig ut och tvättade bilen och lite. Jag passade på att plocka här hemma och tvätta. Strök lite av barnkläderna som jag har kvar och lite av Roberts skjortor.
Sen fick jag för mig att baka en dubbel sats bullar :) Så det gjorde jag. Det blev 112 st. Pontus och Peter kom förbi och vi grillade krov till middag idag :) Det var så skönt ute så det gick att sitta ute i solen och äta :) Mysigt värre.

Nu är jag helt slut :/ Kommer nog somna bums när jag lägger huvudet på kudden....
Min halsbränna tar kål på mig med :( Känner mig som en eldsprutande drake :S

I morgon kommer Elisabeth och Wille hit :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: