onsdag 7 april 2010

Trött och sliten

Kunde inte sova längre när Robert gick upp, så jag gick upp jag med. Slappade lite på förmiddagen. Grejade lite med tradera och så kom Roberts farfar hit. Han ville klippa träden och buskarna :) Så efter att jag fått i mig min lunch gick jag ut jag med.

Vilket väder det var :) Och riktigt varmt i solen. Började rensa lite i det lilla landet på framsidan. Det blev lite snyggare utan alla löv och allt ogräs. Sen beslutade jag mig för att ta tag i landet vid häcken på framsidan... Det var lite jobbigt att vara framålutad med magen, men det gick :) Efter ett tag blev jag sugen på att klippa den stora granen som vi har på framsidan med. Det har varit ett sopskåp framför den, så den har dött på den sidan där skåpet stått, så den vart väldigt ojämn. Inte snyggt som vi har sagt nu hela vintern... Men nu så greppade jag trädgårdsredskapen och klippte den. Jag höll på ett bra tag, men snyggare blev det :)

När jag var klar där så kom jag på att jag minsann inte var klar med landet vid häcken. Så jag fortsatte där. När jag var klar kunde jag knappt gå :S Min rygg gjorde ont :( Blir så när man glömmer bort att man är höggravid. Roberts farfar sa att jag skulle ge upp för idag för min kropps skull. Så det var bara att lyda order :)

Gick in. Och där var det tvunget att städas lite innan folket skulle komma. Så jag drog fram dammsugaren och plockade lite. Passade på att skura med. Sen var det min tur att duscha. När jag sedan bytt om och torkat håret, la jag mig i soffan på rygg med värmekudden. Vart hur trött som helst :/

Efter ett tag kom Adam, Louise och Pimpen. Vi käkade lite tacos och kollade på en film :) Mycket trevligt.

Så man kan ju säga att jag fick en del gjort idag :) Men frågan är hur jag kommer må i morgon....

Puss och hej!

Inga kommentarer: