torsdag 8 april 2010

Längtan

Har ont i kroppen idag, men det kom inte som en överraskning. Det gör ont i vänster arm och i ryggen när jag går och står. Jag är öm i handflatorna efter klippningen igår med. Det gör ont när jag ska greppa med.
Men det är ju sånt som går över som tur är :) Så nu har jag klagat färdigt.

Nu är det bara 24 dagar kvar till beräknad förlossning :) Längtar efter den lilla som bökar runt och sparkas i min mage. Vill att Filuren ska komma ut nu! Men sparkas kan den iallafall :) Igårkväll sparkade Filuren under mina revben och det var mindre skönt. Tycker den håller igång rätt mycket vilket är skönt :)

Känner mig hyffsat lugn och trygg angående förlossningen. Jag vet att det kommer göra ont och att det kommer ta tid. Men som alla säger: Det är det värt! Det kommer ju något gott ur det. Så jag är inte alls rädd, vilket känns skönt. Jag är mest nyfiken på hur det kommer starta.

Något som jag också längtar till är att färga mitt hår ljust igen :) Vill se ut som jag brukar. Drömde härrom natten att jag färgade tillbaka det och jag vart så nöjd. Men det är ju något som jag ska göra, men det får bli efter att Filuren är född.

I eftermiddag blir det nog en tur till karpgatan. De har en liten sjukling där som vi måste hälsa på :)
Annars tänker jag göra så lite som möjligt här hemma idag, det är jag väl välförtjänt av efter igår ? :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: