tisdag 25 september 2007

Höstdag

Kom på att jag glömde visst att skriva igår :P Så det kan bli...

Så jag börjar väl med att redogöra för vad jag gjorde igår. Igår blev det lite pysseldag. Först så begav jag mig till affären och köpte ingredienser till bak. Och det vart väldigt tungt på vägen hem. Bakade Adams mammas dubbla mandelkakor för första gången. Och de var verkligen supergoda! Sen gjorde jag även lite Kullakakor. Måste ju fylla på kakförådet lite nu inför kommande födelsedagar :) Sen vart jag så grymt sugen på pannkakor sen morbror stog och stekte när jag var där. Så det blev lite pannkakor iallafall. Åt en med sirap på :p Det var lika gott som när jag var liten... Sen på eftermiddagen så gick jag ut i trädgården och pysslade lite. Klippte buskar och röjde lite i landen. Det blev ju lite kalt men, till våren blir det förhoppningsvis lite bättre :) Sen hände det inte så mycket mer igår.

Idag begav jag mig bort till mamma en sväng. Vi gick ut med hunden, mamma var väldigt pratsugen...Sen gick vi hemmåt och sen kom Morbror och hans Eva med barn och fikade. Även morbror Jörgen :) Nice och träffa halva släkten bara sådär!

Eva och jag kom fram till att vi skulle ha lite fredagsmys hemma hos dom på fredag till Idol :D Ska bli trevligt.

Gick hem sen och klippte Abbe. Sen tog jag och Robert en promenad till högö, för jag hade paket att hämta ut. Sen gick vi hem och jag lagade mat. Det blidde Crepés. Tände lite ljus till maten, för nu är det ju verkligen höst. Och nu fick jag ett önskemål om sockerkaka ifrån vardagsrummet. Så jag har gjort sockerkaka nu som står i ugnen och väntar :) Snäll fru som jag är! Haha

Längtar tills Molly kommer hem, vill gå på fest! Var så länge sen...

Nehe, nu blir det tvn :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: