tisdag 2 december 2008

Göteborg + lite annat

Fredags:

Jobbade till kl 12, kom från stan kl 13:30 och det bar i väg till Göteborg. Vägen dit var seg och när vi närmade oss, blev det oväder. Regnet piskade på rutan och ena lyset på bilen dog... Vindrutetorkarna var inte de bästa heller. När vi närmade oss körde vi så klart fel, så det var bara att vända om och köra mot rätt spår :) Helen kom och mötte oss ute. När jag kom innanför dörren, var det påväg att lagas mat. Det doftade gott. Ruffs var ivrig mot vår väska. Han satt som tjuren Ferdinand och luktade säkert en hel kvart. :P Det bjöds på lite gott vin och god mat. Robert och Martin spelade tv spel och jag och Helen pratade lite skit. Vi fick efterrätt med, chokladpudding och banan :P

Lördags:

Vaknade ett antal gånger av att Ruffs sprang runt, och även klättrade i persiennen :P Knäppkatt! Helen väckte oss runt kl 9. Jag tog mig en dusch, sen var det frukost. Efter det gav vi oss iväg med bussen till Nordstan. Massor med folk ÖVERALLT! Köpte för första gången i mitt liv underkläder för ca 800 kr :D Men det var bra grejer. Efter ett tag tröttnade vi på stan och åkte spårvagn till Backaplan, som liknade IKANO i Linköping. Där åt vi mat. Jättegod kebab :) Grabbsen tog bussen hem och vi var kvar och gick i affärer. Hittade en julklapp morbror. När vi var klara gick vi till Coop och köpte oss varsin god godispåse och åkte hemåt.
Där sitter Martin och Robert, med spelet i fullgång. Tillslut hyrde vi film. En skräckis. den var lite obehaglig. Sen hyrde vi en äldre skräckis från typ 50- talet. Vi bara garva åt den.

Söndags:

Åkte ut till Backaplan, för att köpa två nya sporttoppar, Julklapp till Farfar, Vi vinkade och åkte hemåt. Och körde givetvis fel då med :P Efter ett tag var vi påväg.
När vi kom hem åkte vi till Farfar på adventsfika. Det var mysigt som vanligt. Sen hem och ta det lugnt.

Måndag:

Jobb, åkte och tränade. När jag kom hem var det dags att ta fram pyntet :) Vart jättenöjd med det i år :)

Idag:

Har varit ledig idag. Lunchade med Robert på kaffe kannan. Åt en kycklingsallad :) Sen gick jag på stan och kollade julklappar och en klänning till nyår, men hittade ingen klänning. Får bli tradera :P Har städat och grejat med. Ska lägga ut lite kläder på tradera i morgon. Nu är jag sjukt trött, blir nog sängen :)

Sammanfattar Göteborg som: En stad med ständigt regn, dåligt kassa och kösystem i butikerna, men har mycket god kebab och jäkligt trevligt folk. En mycket trevlig och mysig stad :) Dit vill vi åka fler gånger :D Tack Helen och Martin.

Jobb i morgon.

Puss och hej!

Inga kommentarer: