tisdag 16 december 2008

Seg men bra dag

Var på ett föredrag om löner i dag. Det hölls i biografen. Var folk från hela kommunen där.

En av dem var en av människorna som sett mig sen jag var liten. Han jobbar på socialförvaltningen och var kontaktman för mig när jag var liten och både i fosterhemmet. Efter föredraget pratade vi lite om allt mellan himmel och jord. Han sa att han såg att jag mådde bra och var glad för att jag hade det bra. Vi pratade även lite gamla minnen och om tiden i fosterhemmet. Men som sagt, jag kände inget när jag pratade om det.

Efter samtalet gick jag hem från stan med hörlurarna i högsta hugg och jag liksom traskade snabbt och glatt. Jag riktigt kände hur jag gick och log hela vägen hem. När jag väl var hemma gjorde jag lunch och kollade på våra bästa år. Det har verkligen inte hänt så mycket där inte :P

Sen har det bara varit plugg och åter igen plugg. Robert och jag provsmakade lite av chokladen han fick av sitt jobb. Den var delikat :P

Nehe, om man skulle fortsätta att plugga.

Puss och hej!

Inga kommentarer: