torsdag 7 oktober 2010

Egentid

I morse sov Elliot till kl 7:10 Det längsta hittils :) Vi gick upp och han fick sin mat. Jag åt min frukost och packade väskan, plockade in vagnen i bilen. Vi sa hejdå till Robert och åkte mot Vimmerby. Vädret var ju inte det roligaste, regnet öste ner och i vägbanan var det väldigt spårigt med vatten i :/ Lite obehagligt, då jag kände att jag fick lite vattenplaning... Men vi var på plats hemma hos Pia kl 10. Lisa Pias kompis var där med sin dotter Felicia.

Vi satt och pratade lite, sen begav vi oss till stan. Vi gick på Lindex och Cubus. Hittade 5 par strumpor till Elliot. 3 par vita och 2 par som ser ut som ett par skor. Jättesöta :) Sen åkte vi tillbaka hem till Pia och fikade med smörgås och bullar. Och mitt i alltihop kom vi in på vår högstadietid och pratade en massa gamla minnen. Vi fick oss många skratt :) Vi kom fram till att vi måste ha en vinkväll vi 3 och prata gamla minnen. Skulle vara jättetrevligt.

Runt kl 15:30 åkte jag och Elliot hem. Strax innan Verkebäck började han skrika bak i bilen. Och det var inte lite... Jag kunde ju inte stanna på vägen. Men stannade till vid Jenny. Då slutade han skrika när han fick nappen. Fortsatte hem. Men fick ändå stanna vid sliprondelen vid körskolan. Då skrek han så mycket så han grät. Tog upp han och gungade lite. var antagligen magknip. Han hade bajsat med, skulle byta i bilen och då börjar han stortjuta, stackarn :( Hade så ont i magen. Fick stå ute i regnet och gunga lite. Efter ett tag blev det lite bättre och vi åkte hem.

Hemma var det dags att göra middag till mig och Robert. Packa väskan till gymmet. Jag skulle få lite egentid i dag. Slängde i mig maten, packade det sista och styrde mot gymmet. Mötte upp Helen utanför. Vi gick in och började med uppvärmingen. Sen styrka på det. Var jätteskönt och det sved skönt i musklerna :) Efter det blev det kondition i 30 min till. Efter det var jag helt slut och mör. Stretching på det, sen var det duschen och bastun som gällde. Det går inte att beskriva hur skönt det är att vara tillbaka :D

Känner mig så lycklig och det är nu jag inser att detta kommer bli MIN Egentid, då jag ska läka och få ny energi att vara mamma :) Och vet ni... jag tror det kommer blir skitbra :)

Så nu sitter jag här i soffan, djupt nersjunken med en katt brevid, nyäten, med pirr i benen o i musklerna och känner mig alldeles lycklig :D Yees!

Det var allt för idag.Felicia språkades med Elliot

Elliots nya strumpor
Puss och hej!

Inga kommentarer: