torsdag 14 oktober 2010

Sjukstuga

I går var det nog den längsta dagen någonsin :/ Elliot var inte på bra humör alls. Bara gnällde och var allmänt trälig. Och visst han kan ju inte vara på topp jämt inte... Robert hade tagit bilen till jobbet och vagnen var i den, så vi kunde inte gå ut och gå heller.

Elliot fick smaka på potatis och majspuré igår för första gången. Det var gott :) Sen verkade han inte vara så hungrig runt kl 16:30 :/ Han åt inte upp allt. När Robert kom hem åkte vi och postade paket och hämtade paket. Sen hem och laga mat. Elliot fick vila lite en stund.

När han vaknade tappade jag upp ett bad till honom. Och gissa om han gillade det? :) Sötnöten plaskade ner hela badrummet. Sen fick han en hel portion gröt, och sen bums i säng. Han sov bara i ca 15 min, så började han skrika, sen övergick skriket till gallskrik. Misstänkte att det var magen :( gungade honom lite och klappade på ryggen, sen la jag honom igen. Efter 20 min börjar han gallskrika igen... Så jag fick be Robert. Min rygg gjorde ont... Robert fick gunga honom och klappa i över en timme. Sen kunde han lägga honom på sidan i sängen. Då sov han i 4o min, sen skrek han igen, fick gunga lite till och klappa, sen lägga på sidan igen. Lagom när Robert skulle lägga sig, började Elliot skrika igen :( Men nu var blöjan full med bajs. Och Elliot var nöjd och glad. Började busa på skötbordet :) Antagligen var det nog den nya purén som gjorde magknipet.

Sen vaknade han 1 gång i timmen, men det var mest för att han var täppt i näsan. Så jag och Robert turades om att gå upp.

I morse sov han till 7:20. Helt ok. Var på riktigt bra humör :) Åt bra gjorde han med, men kändes lite varm, så jag tog tempen. Den visade 38 grader :/ Så han fick lite vatten och sen gå och lägga sig. Har sovit i ca 1 timme nu, får se hur länge han sover. Hoppas inte febern stiger nu bara....

Puss och hej!

Inga kommentarer: