fredag 4 februari 2011

En fartfylld fredag

Idag har vi hunnit med en del. Det började redan på morgonen då jag skulle försöka hinna duscha innan Eva skulle komma på besök. Satte Elliot i sin matstol i badrummet. Efter att jag precis påbörjat intvålningen hör jag ett klirr och en duns. Blir livrädd att det är ungen som ramlat ur stolen, men när jag hastigt öppnar skjutdörren till duschen illvrålar Elliot med blomman i ena handen hängandes med en kruka som gått sönder. Kände mig illa tvungen att trösta honom, men det var ju inte lätt blöt och löddrig. Gick tillbaka in i duschen, hör sedan en smäll till. Då har han på något sätt lyckats pilla bort gallret till elementet så även det låg på golvet. När jag duschat klart inser jag vilken röra det blev.... Det var bara att börja.

Efter att Elliot sovit lite, intagit lunch, styrde han och jag bilen mot Roberts farfar. Där fick vi te och smörgås :) Elliot blev lite trött, men vägrade sova i någon säng. Så det fick bli i min famn. Där låg han i 30 min och sov iallafall. Bättre än inget som jag sa :) Sen åkte vi vidare till affären. Var livrädd då det var fredag och att Elliot fått så lite sömn att han skulle vråla och ha sig. Men ack så fel jag hade. Han var på sitt bästa solskenshumör och pratade högt och glatt. Han tillochmed skrattade :) Sen hämtade vi upp Robert och åkte hem. Sen började jag laga mat och styra. Jennica kom och vi kunde inta middag och andra godsaker till film :)

Det var min fartfyllda fredag.

Ni ser ju själva vilken röra han ställde till med

Frågade Elliot varför, då satte han sig såhär ;)

Gammel-Farfarmys :)

Och tuben vägrade han lämna ifrån sig

Trötta blev vi efter ett tag efter allt stim och stoj :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: