lördag 12 februari 2011

Kan själv!

I morse började morgonen inte något vidare. Elliot började skrika runt kl 6. Han slutade aldrig så Robert gick in för att kolla till honom. Då hande han slängt bort nappen en bra bit ut i rummet. Men fortsatte skrika som en lite brölgroda. Så jag tog över och bytte hans blöja. Efter blöjbytet la vi oss i vår säng tillsammans. Han var jättelugnt och duktig. Inte alls som han brukar vara, då han brukar styra runt och slås. Han somnade efter en stund så vi sova alla till kl 7:30. Då gick Robert och Elliot upp och jag fick min sovmorgon, men det blev lite si och så med den. Dels har vi ingen dörr vi kan stänga om oss för att höra mindre ljud uppifrån och dels så sken solen ute så det blev ljust i rummet :/ Men jag sov lite till och från iallafall. Bättre än inget.

När jag gick upp gick Elliot och vilade en stund. Efter att han sovit klart fick han bada, äta lite lunch innan vi begav oss till affären. Och som vanligt var han ju duktig när vi var där. Sen åkte vi till Kvantum för att fika lite. Han var väldigt trött och vi hade ingen vagn med oss, men han satt så snällt i stolen och lekte medans vi fikade :) Vad stolt man blir.

När vi kom hem fick han sova en stund. Sen lekte han och Robert på golvet. Det som är nytt idag är att Elliot kan ligga på mage och sätta sig upp själv :) Han kan även från sittande lägga sig på mage :) Duktiga lilla killen! Sen kan han även dricka själv ur sin pipmugg. Sötnöten :)

Nu i eftermiddag har det varit full fart på honom. Och han har lekt jättebra själv nästan hela kvällen. Zeus fick syn på ett snöre som sitter på ett litet lok som Elliot fick av oss i namsdagspresent. Zeus drog i väg med snöret i munnen och ville vara med och leka. Det gillade Elliot kan jag lova :)

:)

;)

Inte lite nyfiken Zeus är

Men vad nu?!...

Puss och hej!

Inga kommentarer: