söndag 20 februari 2011

Söndagsgöra

I går Lördag:

När vi gick upp gemensamt hela familjen, satt lilla mini Ohlzon upp i sängen för första gången :) Robert hämtade honom och bytte blöjan medans jag gjorde gröt. Sen åt vi frukost tillsammans :)

Efter att han ätit sin lunch, så begav vi oss till sjukhuset för att hälsa på gammel-mormor som låg där med sitt nyopererade knä. Men sjukhus verkar inte Elliot gilla...Han pep lite och ville inte vara stilla. Efter det besöket handlade vi med oss lite fika och åkte till Karpgatan. Vi fikade lite och lämnade Elliot kvar där över natten så vi kunde fixa och renovera med hans rum. Redan på lördagen hann vi med att ta bort alla lister, fixa fondväggen med easy cover. Och jag slet bort tapeter för brinnande livet ända in på natten till idag.

Vi gjorde ju givetvis en paus och åt lite mat och kollade på en film med Bosse :)

Idag söndag:

Vaknade vi kl 10:20. Jag vaknade första gången kl 8:30 och kunde somna om. Det var inte igår precis :) Vi åt lite frukost. Åkte och köpte lite mer easy cover och lim. Sen hem igen och fixa lite till. Roberts farfar kom hit en sväng med och hjälpte till. De fick upp väven på de andra väggarna med och jag hann med att grundmåla fönstret och dörrposten. Sen hann jag även med att klippa håret på Robert med :) Sen åkte vi och hämtade mini. Han hade sköntt sig bra :) Vi fick lite mat med. Sen åkte vi hemåt.

När vi kom hem skulle Robert fixa lite med grinden och då ville Elliot vara med också. Han satt och slet i grinden från andra sidan :) Haha. Han fick sin välling vid 18:30, sen blev han jättetrött och nästan satt och somnade kl 18:45. Så jag gick ner och bytte till pyjamasen och sen la han i sängen. Han somnade bums :)

Nu ska vi snart se Solsidan. I morgon är en ny vecka med nya utmaningar :)


Hjälper pappa :)
Puss och hej!

Inga kommentarer: