fredag 11 februari 2011

Snöstorm och Yngve

Idag har vi varit på ett riktigt äventyr. När vi vaknade på morgonen började det snöa..på tvären! :( Inte ok. Robert tog bilen till jobbet, och sa att om jag ville kunde han komma och hämta mig och Elliot. Men skam den som ger sig.

Elliot och jag gav oss iväg efter att han fått sin lunch och vi packat skötväskan. Sen bar det av i mer eller mindre snöstorm. Och på vissa ställen var det lite moddigt och svårt att ta sig fram. När jag kom ner till vattnet kunde man knapp se in till stan. Men väl där tog jag ut lite pengar, pluttiplutten sov i vagnen. Och för engångsskull somnade han direkt när jag började gå :) Efter att jag tagit ut pengar gick jag och mötte Mia. Vi gick in på Café Kannan. Då vaknade Elliot. Så han fick snällt sitta i en stol medans vi åt lunch. Sen fick han lite mellis innan vi gick vidare. Det var en mycket trevlig lunch :)

Sen gick vi mot hemköp där jag skulle köpa proviant till kvällen. Sen gick vi vidare mot Ejdergatan. Vägen dit var ännu värre än vägen hemifrån till stan. Men vi kom fram tillslut. Lagom när vi anländer, kommer precis Roberts farfar ut för att sopa trappen :) Vi gick in och busade lite med Elliot. Sen fikade vi och Elliot fick sin middag. efter kl 17 kom Robert och hämtade oss. Jag fick ett mess om att det inte blev nån middag med Jennica :/ Men vi hade lite mys jag och Robert i stället och tittade på en film.

Elliot, Robert, Roberts pappa och farfar har namsdag idag :) Nämligen Yngve. Så idag är det Yngvedagen! Hipp Hurra! Alltså är det Elliots första namsdag :)

Det var allt för idag

Snöigt värre :/

Pluttiplutten sover gott i vagnen

Den fina vyn in till stan

Lek och bus hos Gammel-Farfar :)

Vag glor du på? ;)

Puss och hej!

Inga kommentarer: