onsdag 23 juli 2008

Bedövad bröllopsdag

Dagen började med smärta i käken och i tanden :S Gick till jobbet och kände inget i magen iför att gå till Staffan tandisen idag... Det kändes bra. Sov oroligt i natt, men det var inte för att jag var nervös för att gå dit utan för att jag drömde att jag missade tiden :P Knepigt värre.

Åkte ifrån jobbet vid kl 11:30. Åkte raka vägen till en blomsterbutik och köpte en blomma till tandisen. En vacker gul gerbera..
Gick och satte mig på en bänk och väntade på att kl skulle slå 11:15 så jag kunde gå dit. Gick dit kl 11:15. Ingen där, men så kom han upp för trappen exakt kl 12. Gav honom blomman och han skrattade och tackade för den. Jag borstade tänderna och la mig i stolen. Var inte nervös då heller. Han la bedövningsalva munnen och jag råkade få lite på tungan så den var bedövad :P Sen satte han tre duttar som han kallar det så fint... Sen fick jag följa med in i hans rum och kolla på mina tänder i hans dator.. Var lite kul. Han förklarade hur det såg ut och vad som händer i tanden... Sen började han borra, men jag kände visst lite ändå. Så han satte två duttar till, när han satte dem så krasade det inifrån käken. Han berättade att han kommit emot käkbenet, vilket inte var farligt alls... Sen vart jag bedövad från framtänderna till bak vid örat... Läskigt värre :/ Men sen borrade han och det var hur skönt som helst. Sen la han i antinflammatoriskt i tanden och la i en ny fyllning. Sen tackade jag och bockade och så var det klart :) Och jag var inte alls rädd :D Guud så skönt det känns. Jag skulle ringa på månd den 4 augusti för att boka in rotfyllningen.

När jag var klar gick jag på stan med ett halvt förlamat ansikte. Så fort jag pratade började jag dregla :P Lagom snyggt ju. Jag köpte mig ett par ballerinaskor och en rutig skjortklänning. Köpte även en Robert liten fin årsdags-present. En klocka :) Sen hem för att käka lite lunch.

Sen gick jag ut och gick i det härliga vädret :) Dök in i duschen när jag kom hem och gjorde mig i ordning. Det bar det av ner till stan. Vi skulle äta på Smugglaren för att fira våran 3-åriga bröllopsdag :D

Är nu hemkommen därifrån och är mätt och belåten :D Och tanden gör inte lika ont längre.

Puss och hej!

Inga kommentarer: