söndag 6 juli 2008

Katten också!

Vaknade kl 9 idag av att jag var kissnödig. Gick upp och det värkte inte i käken idag :) När jag sen skulle gå till köket fick jag se en lös kattbajs :/ och ytterligare en i vardagsrummet :S Nu är Zeus verkligen sjuk i sin lilla mage :( Torkade upp det och gick och la mig en stund till och lyckades sova enda till kl 12 :) Var skönt att sova lite längre.. det behövdes verkligen.

När vi gick upp för att äta frukost läste jag på nätet och katt diarrré. Att man skulle försöka få i dem lite morotspurè. Inte lätt match det inte... sen skulle man ge katten kokt fisk och ris till middag. Uscha, Zeus som inte äter annat än sitt torrfoder och sin blötmat.

Åkte en sväng till Karp en stund :) Alltid lika trevligt. Sen släppte jag av Robert hos Bosse som skulle på möte. Fortsatte till affären. Köpte morotspuré och fisk. När jag kom hem kokade jag fisken. Usch vad äckligt det luktar :S Fybövelen!

Nu har Vi ätit lite tacos med Micke och Bosse. Och jag har serverat Zeus sin första middag. Han åt faktiskt lite grann. Sen ställde jag mig och bakade lite Kladdis :P

Och i munnen är det lite bättre. Men inte fullt bra :S Hoppas det blir bättre nu fram till nästa helg. Vill kunna festa och ha kul utan att behöva ha ont i munnen och käken.

I morgon är det hönshuset som gäller. Vargen har semester nu i två veckor. Kommer bli lugnt och skönt :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: