lördag 19 juli 2008

Doft av landet och smärta

Kom hem idag från Evas och Morbrors stuga för att jag inte stod ut med smärtan längre :( Skulle stannat tills i morgon. Men jag pallade det inte... Robert och Pimpen kom och hämtade mig i regnet. Det var mysigt och så, men jag ville bara hem när det mest bara gjorde ont...

I morse vaknade jag med en svullen kind och ett svullet kindben. Nu börjar det gå upp för mig att det är så illa som jag befarade :S Usch, jag är så rädd och så full med panik över detta... Det har gått för långt när det börjar svullna i ansiktet... Måste ringa på akutnumret på måndag så jag får hjälp... Jag står inte ut med smärtan och inte heller oron... :S Vill inte detta! Varför just jag? Jag som inte haft ett enda problem med min mun tidigare... Åh, vill bara skrika ut i ren panik! Jag hoppas att min vanliga tandläkare Staffan har jouren i allafall, orkar inte gå till ytterligare en tandläkare till :( En som inte känner min mun... Hur ska detta sluta?
Hur ska jag klara det här? Mår fruktansvärt dåligt över detta... Vet inte vad som är värst... börja rotfylla eller om jag tvingas dra ut tanden :( Vill bara döö! Är så fruktansvärt rädd och förtvivlad :(

Blir bara så ledsen på allt. Räckte det inte med att hela förra sommaren var i ren misär? Måste det bli en massa skit denna med? Tänk om det blir svindyrt så vi inte kan åka utomlands i år heller? Då vet jag inte vad jag gör.. Har sett fram emot detta så länge nu... Allt ska bara förstöras... *Gråter*

Vart tog lyckan och turen vägen?

Puss och hej!

1 kommentar:

Anna sa...

Det bästa är att dra ut den då slipper du att ligga och pinas med rotfyllning.
och jag vet att det bästa med att bli av med sin fobi är att "stå ut" med den. Jag fick ta så mycket blodprov under graviditeten och nu går det bra med nålar!!
Lycka till!!!!