onsdag 24 september 2008

Både bra och dåligt

Tyckte dagen började bra. Men så vid frukosten på jobbet kom chefen och berättade att vi egentligen var två heltider förmycket. Och att om inte två av oss byter grupp, så kommer det någon alltid få täcka upp för ena annan grupp.

Jag tänkte då att jag kanske borde ta tag i att byta, då mina arbetskamrater inte har någon sammanhållning och inte stöttar. Så jag tog mod till mig och pratade enskilt med chefen. Jag undrade hur det skulle bli med mina helger och själva arbetsbelastningen, då jag faktiskt har min sjukdom. Hon menade på att jag skulle jobba precis som andra och att jag skulle minsann använda lyfttekniken som vi lärt oss och då skulle inget bli svårt. Och att jag skulle jobba helg som alla andra..... Fy vad jag är besviken på henne! Fattar inte hur hon kan bara glömma bort att jag är sjuk och inte heller vara så trögfattad! Ska jag behöva ta samtal med läkaren och facket igen och slåss för att hon ska ge sig? Hon är verkligen en hemsk människa :( Blir så ledsen på jobb situationen nu, önskar att jag kunde börja plugga nu istället. :S

Var även på Stegeholmshälsan på eftermiddagen. Vilket jag tycker är en positiv sak. Man får stöttning och pepp av andra som har det lika svårt som jag eller svårare. Vi hade en kvinna bl.a som hade fått cancer för ett tag sedan. Hon hade bara en månad kvar att leva, men trotsade cancer och är idag helt frisk. Vilken människa! Vilken inspiration hon är för andra. Jag blev helt tagen av hennes berättelse. :)

Efter mötet gick jag hem till Bosse och pluggade. Vi tog tag i det sista av samhällen. Och jag är klar :) Pluggade även matte och det går bara bättre och bättre nu :)

När vi kom hem, lagade vi lite god mat och sitter och myser i soffan.

Lämnade in min samhällsuppgift nu. Ska bli intressant vad läraren säger...

I morgon åker jag till Katya :D Har packat väskan nu.

Puss och hej!

1 kommentar:

Katya IMD09 sa...

vännen :(

men jag längtar efter dig i alla fall!