måndag 1 september 2008

Resan + sjukdom och innersta tankar

Nu har vi kommit hem och börjat få in vardagen igen. Resan var helt underbar! Vilket land! Jag vill åka dit fler gånger :)

När vi åkte torsdagen den 21 Augusti kom vi fram runt kl 21:30 i Kreta. När dörrarna öppnades i flyget var det varmt och fuktigt i luften. Vi fick reda på att den var 27 grader varmt där då. Vi fick sätta oss på bussen som skulle ta oss till hotellet. Vilket slutade med att vi kom till vårt hotell runt kl 01.30. Vi gick och lade oss direkt. Morgonen därpå gick vi till frukostbuffén som var stor med mycket att välja på. Och för att inte tala om hur gott det var. Sjukt trevlig personal hade hotellet med. Vi började första dagen med att gå till stranden och hyrde varsin solstol och låg där hela förmiddagen. Sen började äventyret :)

Vi har varit med om: Staden Platanias, gått hem därifrån via strandvägen som skulle vara 6 km, (men var hur lång som helst), Varit i Chania, kissat vid deras mur, då det var svårt att hitta toalett :P, blivit sjösjuka på våra luftmadrasser pga av vågorna i havet, att asfalten var lika hal som is på vägarna, bussen var billig till städerna, deras goda öl Mythos, höga vågorna i havet, vandrat upp för ett berg i 38 graders värme för att kolla på tyska gravar, blivit biten av en taggig blomma, biten av en grekiskmygga, sett en grekisk geting och gräshoppor som hade vingar, gått på 60 gradig sand och sten, vilda oliver, citroner och apelsiner. Och slutligen den förbannat skrikiga fågeljäveln som var duktig på att kamoflera sig.

I fredags började allvaret igen. Jag var på komvux och pratade med samhällsläraren om kursen. I helgen har vi varit på kalas och grejer. Men så igår vaknade jag täppt i näsan och blev värre och värre, så idag har jag mest tagit det lugnt. I kväll ska jag på upprop på matten på komvux med. Känner mig så peppad nu! Vill detta så mycket. Så jag hoppas det går vägen nu.

Vi har även kommit överens om att vi ska strunta i hus tills vidare och leta en 3:a istället och sälja vår lägenhet. Så nu håller vi koll efter det med. Ska även bli skönt att komma i gång med träningen med, så man inte blir värre i lederna igen... Ska bara bli frisk från förkylningen jag lyckades få nu min sista semestervecka :S

Har kollat busspriser nu. Så nu ska jag åka upp till Katya en helg med. Ska bara kolla med jobbet sen. Längtar! Saknar henne nått grymt nu :/

Nu börjar allvaret

Puss och hej!

1 kommentar: