fredag 26 september 2008

Stockholmo

Är nu i Stockholm hos Katya. Vägen hit gick bra. När jag satte mig på bussen från Västervik, satte jag mig bredvid en annan tjej som visade sig vara lika pratglad som mig :) Så vi babblade på enda tills hon skulle kliva av i Nyköping. Sen var det segt... På vägen hann jag se två bilolyckor och världens längsta bilkö. Lite ruskigt med olyckorna... :/

När jag kom fram stod Katya och väntade på mig. Vi gick in på stationen som var hur stor som helst. Större än Arlanda :) Och det var så mycket folk överallt som sprang runt. Vi bestämde oss för att ta något att äta och drog ett Burger King. Sen skaffade jag pendelkort. Har aldrig åkt pendeltåg i hela mitt liv :P Var en upplevelse.

När vi kom hem till Katya tog vi det lite lugnt. Efter ett tag gick vi ut och gick en LÅNG runda. Där hann jag uppleva att på gångbanorna var det fullt med mördarsniglar :S Till Coop. Världens största affär!
Har aldrig sett så många olika sorter av allt. :P På vägen hem stod det en polisbil vid rödljus och torrgasade :P Bra där!

Sen gick vi hemåt och göste lite. Sen var det dags att sova lite.

Sov gott i natt, men har fått huvudvärk. Men det går nog över :) Det som ligger på schemat idag är att först ta hand om Katyas tvätt när hon är i skolan. Sen städa upp lite för att sedan gå till Haninge centrum och kolla i lite affärer och gå på systemet. I kväll är det ferre. Spännande :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: