måndag 16 februari 2009

Måndag och helgen

I fredags :
Var en jobbig dag... antar att det har lite med Kinesologrejen att göra.. Och så fredagen den 13 säger ju allt... Ingen bra dag med andra ord.

I lördags:
Jobbade jag. Det var en bra dag på jobbet, det flöt på och vi avslutade dagen med semla när vi fikade :)

När jag kom hem hade Robert lagat tacos. Mys... Och på bordet stod en vacker bukett med rosor och gerbera :) Till efterrätt hade han köpt vaniljglass :P Och jag bakade en kaka till kvällen. På kvällen kollade vi på film och myste.

I söndags:
Var en mindre kul dag på jobbet... Började kl 7 och fick då veta att en av brukarna jag skulle gå till hade kräkts på natten :S Så det var bara att ta på sig en mask för munnen och näsan, handskar + en gul rock varje gång jag skulle dit. Klämde mig på hennes rollator så jag fick en blodblåsa med :( Prepparerade mig med vitpepparkorn som jag svalde vid frukosten + lunchen mot magsjukan. Men det gick rätt bra endå. Vi avslutade dagen med chokladpudding som eftermiddagsfika :P

När jag kom hem bytte jag kläder och Erik kom bort en sväng. Vi postade lite paket och handlade lite till middagen i raketfart :) Sen var det matlagning som stod på schemat. Fast förts skulle jag klippa håret på Erik.

Till eftermiddagen fick vi besök av särmor och svärfar. Vi pysslade lite... bjöd dem på fika. Erik och Jag hade gjort lite chokladbollar.

Idag:
Har jag jobbat och det har varit som vanligt. Mycket planering dock. Efter jobbet tränade jag... men jag gjorde nått när jag löptränade :( Har fått ont i ländryggen som strålar ner i skinkorna. Hoppas det inte blir långvarigt... När jag kom hem åt jag lite och sen har jag suttit med datorn i knät hela kvällen. Orkar ingenting. Är helt slut :/

Är ledig i morgon som tur är :)

Puss och hej!

1 kommentar:

M sa...

Usch för fredag den 13:e!!!