torsdag 26 februari 2009

Resan till Göteborg

Idag gick jag upp kl 05:30. Alltså tidigare än när jag ska upp och jobba. Anledningen är att jag skulle resa till Helen i Göteborg :)

Det var vackert väder och kallt i Västervik när jag åkte. När vi närmade oss Norrköping började det mulna på. I Norrköping bytte jag buss. sen vidare till Götet. Vi bytte busschaufför. Han berättade att det fanns trådlöst internet som man fick bruka. Så jag passade på :) Inte ofta man sitter och surfar på bussen :P

Kom fram till Göterborg kl 13:30. Där stod Helen och väntade på mig :) Vi tog bussen hem till deras lägenhet. Där Kom Ruffs och hälsade vid dörren. Han satt sedan fastklistrad på mina väskor en bra stund innan han kom ut i köket när jag drack kaffe medans Helen lagade mat. Hon bjöd på Spagetti och Köttfärssås. Det smakade smaskens. Efter maten tog vi bussen till Backaplan för lite shopping.

Jag hittade mig ett par vita ballerinaskor och ett par svarta pumps på Din Sko billigt. Sen köpte jag min parfym i den billiga parfymbutiken :) Och två fina sjalar.

Innan vi åkte tillbaka hem köpte vi lite godis.

Det var den dagen :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: