söndag 17 maj 2009

Jordgubbar med vaniljglass

Idag lyckades jag till min stora förvåning sova till kl 10:30. Gick upp och åt lite frukost. Satt och hängde vid datorn en sväng tills Robert gick upp. Efter att han ätit sin frukost, tog vi på oss renoveringskläderna och åkte till Cheapy. Där vi köpte lite bra och ha saker.

Vi tog bilen och åkte till huset. Robert spacklade och jag slipade och grundmålade fönsterlister och fönstren. Vi gick en sväng i trädgården och kollade lite. Rabarberna hade växt massor. Så jag passade på att skära av dem och ta med mig hem. Vi fick syn på en granne. Så nu har vi hälsat och pratat med granne nr 3. Han och hans fru var lika trevliga som de andra. Verkar vara en trevligt gäng på gatan :)

När vi kom hem slängde jag på lite tvättmaskiner. Frös som en liten giraff... Robert åkte och hämtade Bosse och jag lagade lite tacos till oss 3. Nu har vi ätit och jag har ätit efterrätt. Jordgubbar med gammeldags vaniljglass. Så gott :P

Nu blir det nog att plugga arbete. Det skall vara inne i veckan. Sen är det äntligen över.

Puss och hej!

Inga kommentarer: