onsdag 27 maj 2009

En mycket konstig morgon

I morse när jag skulle ta på mig träningsbyxorna, kliade det till lite grann på vänstra vaden. Kollade till och där satt en liten blodsugande igel :( Uscha inget trevligt med fästingar. Man känner sig så smutsig och äcklig. Fick bort den iallafall, bäst och hålla lite koll på det bara.

När jag sedan fick på mig träningskläderna gav jag mig ut på min dagliga promenad och när jag kom precis innan nya kyrkogården fick jag se en man i reflexväst och en kvinna springade mitt i vägen efter en stor svan. De motade den och den började springa åt mitt håll. Kvinnan berättade att hon hittade den vid vägkanten liggandes med lite blod bredvid. Men det verkade inte vara någon fara med den. De lyckades få svanen att stanna för att sedan släppa in den på åkern. Knepigt :/ Hoppas den mår bättre nu...

Efter promenaden passade jag på att gå igenom min sommargarderob. Allt satt som ett smäck :) Sen kom Micke och hämtade mig och vi åkte ner på stan för att uträtta lite ärenden. Hälsade på hos Robert lite med. Sen drog vi vidare till Kvantum.

Och nu i kväll har vi varit vid huset och grejat lite till. Nu är iallafall gipsskivorna på plats :)

Imorgon är det min sista lediga dag

Puss och hej!

Inga kommentarer: