onsdag 29 september 2010

Skaftet

I morse åkte min kära man mot Stockholm för kurs :/ Så det är ensamt här hemma nu... Men Elliot och jag har spenderat dagen i gott sällskap.

Vi har varit med min arbetskamrat Bäckis i Skaftet idag. Jag och Elliot åkte till henne, och vi satt bilbarnstolen i hennes bil och vi åkte mot Skaftet. Vi beslutade oss för att gå en runda innan vi fikade. Så vi gick min gamla runda jag brukade gå med hunden som är genom en kohage först, sen lite grusväg och sist storavägen. När vi började gå mot kohagen hittade vi lite kantareller :) Sen när vi kom in i hagen var det väldigt gropigt och geggigt. Det hade tydligen varit en massa vildsvin och bökat runt :/ Men som tur är så har vi ju en bra barnvagn så vi fixade det utan problem.På vägen tillbaka hittade vi ytterligare lite svamp :) När vi kom tillbaka drack vi lite kaffe och åt Böckisbullar och muffins :) När vi var klara styrde vi bilen mot Västervik igen. En mycket trevlig utflykt tycker jag.

När vi kom hem fick vi besök av Pia och hennes två söta barn. Vi fikade lite och pratade i några timmar. När de åkte så la jag Elliot. Ska snart gå och lägga mig jag med :)

Saknar min man ;/
Vagnen på bryggan

Bäckis :)

Kaffe :)
Puss och hej!

Inga kommentarer: